Sunday, January 16, 2011

Nytt år, nya äventyr!

Efter en mysig jul med många mattar och hussar hemma som skämde bort oss, har nu dert nya året inletts..och det med råge må jag jama!

Vi blev kastrerade i fredags...både Bastian och jag! Inte så värst kul just då men nu, i tassande stund, lördag natt mot söndag är det inte så pjåkigt i alla fall.

Vi har hittat, tja eller matte har hittat en veterinär som verkligen gillar katter, och jag får medge att hon är väldigt gosig med oss! Hon håller oss skönt i famnen när vi ska vägas och hon pratar mjukt och snällt till oss och så låter hon Matte vara med vid diverse ingrepp...brrr men våran knäppa Matte gillar ju sånt!

I alla fall skulle vi få sova när det hela skulle ske, Bastian visste vad det var fråga om, han hade fått sånt där sovastick innan...men inte jag! Matte var orolig innan, det märkte jag!

Bastian spydde av sitt sovastick, men det gjorde inte jag! fast jag mådde tjyvtjockt det får jag erkänna! burrjam!

När jag vaknade kändes det lite konstigt i magen....och så snurrade hela världen runt. Matte fick putta in mig i transportburen, för jag kunde inte gå så bra. När vi kom hem så struttade Bastian ut ur sin bur och kollade efter mat! Jaja vi hade ju inte ätit på hela dan, arma oss!

Jag kände inte för mat, jag vinglade iväg och lyckades ta mig upp i mattes säng, och sen kom matte och vi la oss under täcket, och minsann om inte Bastian också kröp ner till oss, sen sov vi i två timmar alla tre!

Sen satt det fint med kvällsmat!

Nu är det riktigt bra, vi fick kyckling till kvällsmat idag....mums! Vi är lite trötta, men det känns skönt i kroppen, mer och mer för varje timme, jag känner mig gladare och lugnare, detta måste bero på kastreringen, det var ju så att jag hade börjat smålöpa, det sa veterinären i allafall! Inte konstigt, min syster i Italien har löpt för ett par veckor sen....jag är nog lite sen av mig!


 Det är mycket vitt ute!

                                              Tittut! jag har koll..











  

Snygge Bastian






































1 comment:

  1. Usch, den där kattereringen var inget kul, men skönt när det var gjort. Fina bilder på er. Nosbuff

    ReplyDelete